Повністю переосмислена система живлення
Систему живлення RZ було повністю переглянуто, з акцентом на підвищення якості як з точки зору практичності, так і задоволення від водіння. Основні зміни включають впровадження нових електроосей (eAxle) з підвищеними потужністю електромоторів та ефективністю інвертора, а також зі значним зменшенням енерговитрат. Окрім того, встановлено нову літій-іонну тягову батарею збільшеної ємності — 77,0 кВт∙год.
Завдяки вищій потужності та розширеній лінійці версій оновлений RZ зможе охопити ширший сегмент ринку, задовольняючи різноманітні потреби та вподобання клієнтів.
Ефективність високопродуктивної літій-іонної батареї було підвищено завдяки вдосконаленню та збільшенню кількості акумуляторних елементів. Це, в свою чергу, дозволяє забезпечити більшу потужність електродвигунів у електроосях eAxle. Для клієнта це означає не лише покращену динаміку при повному прискоренні та вищу максимальну швидкість, а й більш захопливу їзду на середніх швидкостях.
Високі показники потужності підтримуються завдяки застосуванню водяного охолодження для тягової батареї та всієї системи живлення.
Поєднання високопродуктивної тягової батареї та електроосей eAxle з різними системами дозволило створити лінійку RZ з трьома різними варіантами потужності: RZ 350e із 224 к.с./165 кВт, RZ 500e із 380 к.с./280 кВт та RZ 550e F SPORT із 408 к.с/300 кВт.
Тягова здатність повноприводного RZ збільшилася вдвічі. Тепер він може буксирувати причіп масою до 1 500 кг.
Збільшений запас ходу
Технічні вдосконалення силової установки RZ дозволили значно збільшити запас ходу. Зокрема, цього вдалося досягти завдяки зменшенню втрат потужності в електроосях eAxle, збільшенню ємності тяговоїбатареї та оптимізації систем керування. За попередніми даними, запас ходу нового RZ збільшився на 100 км (залежно від версії та остаточної омологації).
Скорочений час заряджання
Ефективність заряджання також покращилася завдяки збільшенню ємності батареї, змінам у її конструкції та новому бортовому зарядному пристрою змінного струму потужністю 22 кВт. Ці зміни також були впроваджені в очікуванні розвитку інфраструктури громадських зарядних станцій, що підтримують швидке заряджання.
Заряджання за низьких температур було покращено завдяки новій функції попередньої підготовки батареї. Вона оптимізує температуру тягової батареї перед початком заряджання, усуваючи затримки. В результаті час заряджання скорочується приблизно на 30 хвилин.
Унікальний досвід водіння з електронною системою кермування Lexus (steer-by-wire)
Оновлений RZ — перша модель із новою системою електронного кермування (steer-by-wire) від Lexus. Це створює новий, інтуїтивно зрозумілий та комфортний досвід водіння із безперешкодною взаємодією водія та автомобіля. Система також трансформує традиційне місце водія.
Кермо втратило свою повністю круглу форму. Воно не має верхньої та нижньої частин, тому має майже прямокутну форму, з вигнутими сторонами й більше схоже на штурвал літака. Такий дизайн допомагає зосередити увагу водія на дорозі, до того ж компактність керма звільняє більше місця навколо колін і ніг для зручнішого входу та виходу з автомобіля.
Кут повороту від нейтрального положення до крайнього лівого або правого положення складає приблизно 200 градусів. Це дає водієві можливість точного контролю і простоту в керуванні.
Також система динамічно змінює передавальне відношення кермового механізму залежно від швидкості руху. Це забезпечує легке маневрування на низьких швидкостях, плавність і керованість на звивистих дорогах, а також високу стійкість на автомагістралі під час руху на великій швидкості.
Попри відсутність фізичного зв'язку між кермом та колесами водій отримує відповідний зворотний зв'язок за допомогою електричних сигналів, що зводить до мінімуму неприємні вібрації на кермі.
Еволюція системи повного привода Lexus DIRECT4
Окрім переглянутої системи живлення у RZ, Lexus переосмислив технологію повного привода DIRECT4. Це унікальна інтелектуальна система від Lexus, що поліпшує стійкість та зчеплення з дорогою на версіях з повним приводом.
Під час рушання та прискорення розподіл крутного моменту між передньою і задньою осями регулюється у співвідношенні від 60:40 до 0:100, щоб зменшити поздовжнє розхитування та створити відчуття прямолінійного прискорення. Під час проходження поворотів крутний момент розподіляється у діапазоні між 80:20 і 0:100 залежно від швидкості автомобіля і кута повороту керма, щоб відповідати умовам водіння.
Також під час повороту більше потужності скеровується на передню вісь для досягнення плавності повороту. Під час виходу з повороту розподіл крутного моменту відповідає навантаженню на кожне колесо, щоб підтримати стійкість автомобіля й гарантувати плавне прискорення. Завдяки цьому з’являється приємне відчуття під час проходження повороту і можливість більш точного відстеження траєкторії руху.
Впровадження системи інтегрованого керування динамікою автомобіля (VDIM) від Lexus забезпечує комфортніше водіння разом із поліпшеною стабільністю водіння і можливістю уникнення аварійних ситуацій.
Філософія Характер керування Lexus (Lexus Driving Signature)
Місія Lexus — гарантувати, що кожна модель бренда підтримує філософію Характер керування Lexus. Вона забезпечує унікальний досвід водіння, де водій насолоджується комфортом, впевненістю та повним контролем у будь-якій ситуації. Оновлення у RZ посилюють ці якості.
Жорсткість кузова підвищена завдяки удосконаленню опори радіатора і додаванню задньої розпорки. Це дозволяє зменшити торсійну деформацію, що поліпшує лінійний відгук при кермуванні.
Підвіску було покращено завдяки більш точному налаштуванню передніх та задніх амортизаторів та пружин, що сприяє поліпшенню динамічних характеристик, стійкості та комфорту їзди.
Тиша та комфорт
Виняткова тиша у салоні — ключова характеристика електромобілів Lexus. З оновленим RZ бренд Lexus рухається далі, впроваджуючи додаткові функції, звукоізоляцію та звукопоглинання. Зокрема, це нова шумопоглинальна підлога під задніми сидіннями, а також поліпшена звукоізоляція в різних точках авто. Щоб зменшити шум від дороги та вітру, запроваджено звукоізоляцію багажника, задніх дверцят і багажного відділення. Також вжито заходів для приглушення вібрацій під час руху.
Нові прийоми в дизайні інтер’єру
Lexus розробив оздоблення салону з графікою, нанесеною лазером на матеріал Ультразамша. Виготовлене на 30% з екологічно чистих матеріалів рослинного походження, оздоблення панелі дверцят Ультразамшею є новим втіленням розкоші.
Також серед новинок багатоколірна фонова підсвітка салону, що підтримує динамічний ефект тіні. Це дозволяє створити патерни, які змінюються і нагадують про плин часу, посилюючи почуття комфорту та приємні враження від салону. Нова функція зміни прозорості панорамного даху допомагає зберегти комфорт у салоні у сонячну погоду. Завдяки зменшенню відблисків стало можливим встановлювати цифрове дзеркало заднього огляду на комплектації із панорамним дахом зі зміною прозорості.
НОВИЙ RZ 550e F SPORT
- Динаміка і стиль F SPORT у лінійці RZ.
- Максимальна потужність 408 к.с./300 кВт.
- Перша система віртуального перемикання передач Lexus Interactive Manual Drive.
- Система повного привода DIRECT4.
Оновлений RZ вперше отримав комплектацію F SPORT у лінійці, що гарантує більш захопливе водіння у спортивному стилі.
550e F SPORT — найдинамічніша версія RZ, що забезпечує максимальну потужність у 408 к.с./300 кВт. Для реалізації цієї потужності підвіска була перероблена, налаштування амортизатора та пружин також зазнали змін.
Перша система Lexus Interactive Manual Drive
F SPORT застосовує першу в Lexus інтерактивну систему віртуального перемикання передач, що забезпечує глибшу взаємодію водія з автомобілем для повного контролю вихідної потужності за допомогою пелюсток перемикання передач, наче при керуванні механічною коробкою. Робота цієї системи супроводжується зворотним зв’язком у режимі реального часу, а також звуками і зображеннями, що створюють тісніший зв’язок між водієм та авто.
Система запрограмована на восьмиступеневу віртуальну коробку передач. Крутний момент віртуального джерела живлення розраховується відповідно до положення акселератора і швидкості автомобіля, а потім множиться на передаточне число вибраної віртуальної передачі. Для поліпшення водійського досвіду Lexus відтворив звуки двигуна і вдосконалив роботу обмежувача обертів: тепер водії можуть краще відчути, як змінюється поведінка автомобіля під час перемикання передач.
Щоб допомогти водію оптимізувати час перемикання, індикатор перемикання передач на дисплеї приладів показує стан автомобіля.