ШВИДКІ ДІЇ
КОНЦЕПТУАЛЬНІ АВТОМОБІЛІ

ЕЛЕКТРОМОБІЛЬ LEXUS LF-30

Lexus представив власну стратегію розвитку електромобілів під час світової прем’єри концепту Lexus LF-30.

Особливості нового Lexus LF-30

Постійно прагнучи втілювати інновації та гарантувати клієнтам дивовижні враження, компанія Lexus представила власну стратегію розвитку Lexus Electrified для наступного покоління електромобілів.

Концепт електромобіля LF-30

Представляє нову стратегію переходу Lexus до випуску автомобілів з електричними силовими установками.

Місія концепту електромобіля LF-30 полягає у позначенні ключових позицій стратегії Lexus Electrified. Його дизайн досить інформативно зображає погляд бренда на розвиток цього напряму: від акумуляторного електромобіля клієнти очікують футуристичного вигляду − і таке очікування буде задоволено за допомогою інструментів дизайну. При цьому інтер'єр створений з урахуванням органічної інтеграції технології автономного керування та інших передових технологій. Від самого початку розробки потужність і динаміка закладені в усі вузли й агрегати Lexus Electrified. Для цього напрацювання, отримані командою під час розробки гібридів, розширені новітніми технологічними розробками Lexus.

Досвід у розробці систем управління електромоторами дозволяє вносити моментальні коригування в усю поведінку автомобіля − таке рішення принципово не доступне для автомобілів на традиційних видах пального. І це ще не все − концепт-кар LF-30 демонструє низку найбільш передових технологій, які зможуть знайти застосування до 2030 року. Наприклад, якісно новий кузов, ідея якого базується на ключовому підході бренду Lexus «Орієнтація на людину», або електронне управління кульовим колесом, при якому відсутній фізичний зв'язок між кермом і колесами.

 

Футуристичний екстер'єр концепт-кара

Дає уявлення про те, якими можуть стати автомобілі напряму Lexus Electrified до 2030 року.

Поставивши перед собою завдання створити новий дизайн, який може мати винятково електромобіль із вбудованими в колеса електромоторами, дизайнери Lexus постаралися візуально підкреслити унікальний принцип розподілу потоків енергії, що використовується у LF-30. Усі обриси цього електромобіля візуально символізують, що потоки енергії, створювані колесами, розставленими широко по кутах кузова, спрямовані до кабіни, і проходячи повз водія, безпосередньо перетікають на поверхню дороги.

Використовуючи можливості, які відкриває відсутність традиційного двигуна в акумуляторному електромобілі, дизайнери Lexus розробили нове рішення: фірмова веретеноподібна решітка радіатора розрослася, поширюючись на обриси всього автомобіля. Скло безперервно перетікає від передньої частини LF-30 до задньої, рельєфні крила коліс і основні фари, що мають форму крил, утворюють єдиний образ, який передає знамениті веретеноподібні форми, що стали символом Lexus.
Обриси кузова ефектні та красиві: елегантні гладкі форми передньої частини плавно переходять у прямі й гострі лінії задньої. Передні фари мають контури, що нагадують розкриті крила. З їхніми формами гармонійно перегукуються обриси задніх ліхтарів та бічних забірників повітря, які зроблені таким чином, щоб забезпечувати чудові аеродинамічні якості й ефективне охолодження. Дизайн концептуального електромобіля демонструє відмінне поєднання стилю та функціональності.
Прозорість бічних вікон можна плавно регулювати, забезпечуючи людям у салоні чудові панорамні краєвиди або повну приватність, наприклад, у темний час доби. Колір передньої частини автомобіля й окремі люмінесцентні елементи оформлення допомагають визначити ззовні, рухається електромобіль у звичайному режимі чи в автономному. У такому рішенні теж відбилося прагнення дизайнерів Lexus до гармонійного поєднання стилю і функціональності. Кольорове покриття концепт-кара виконане за найновішою технологією з металевими вкрапленнями та синьо-зеленим тонуванням. Цей колір отримав свою унікальну назву voltaic sky − «гальванічне небо».

TAZUNA

Візуально передаючи одну з ключових цінностей бренда Lexus − у центрі уваги завжди знаходиться людина − дизайнери спроєктували салон нового прототипа відповідно до концепції, що отримала назву Tazuna («вуздечка»). Як за допомогою всього лише однієї вуздечки можна налагодити взаємодію між вершником і конем, так і тут всі органи управління зосереджені на штурвалі та максимально наближеному до нього проєкційному дисплеї. Таким чином формується компактний простір, що дозволяє водієві зберігати максимальну концентрацію на керуванні автомобілем, при цьому контролюючи найрізноманітніші його функції: навігацію, роботу аудіосистеми, вибір режиму руху − без потреби відводити погляд або використовувати будь-які інші ручні перемикачі.

Підкреслюючи футуристичність місця водія в концепції Tazuna, дизайнери укомплектували електромобіль LF-30 інтерфейсами нового покоління: системою розпізнавання жестів і системою надання розширеної інформації про стан автомобіля з використанням доповненої реальності. У результаті вдалося створити інтер'єр, який забезпечує максимальний комфорт і зручність користування як для водія, так і для всіх пасажирів.
Компонування переднього пасажирського місця нагадує крісло бізнес-класу в салоні літака, а інтер'єр загалом створює гармонійне відчуття поєднання відкритості та захищеності одночасно. Всі перемикачі та інші елементи управління знаходяться в безпосередній близькості під рукою, а додатковий комфорт і зручність забезпечує великий екран перед пасажирським сидінням, оснащений системою розпізнавання жестів.
Задні сидіння використовують технологію «штучних м'язів», максимально приймаючи форму тіла пасажира. Конструкція передбачає різні режими: відпочинок, відновлення сил, або навпаки − подача попередження. Преміальна аудіосистема Mark Levinson® створює звукове оточення нового рівня − управління динаміками в режимі реального часу забезпечує ідеальну звукову сцену в кожен момент, даруючи максимальне задоволення водієві і пасажирам. Вбудовані в підголівники динаміки не тільки допомагають створювати таке ідеальне звукове оточення, але і мають функцію поглинання сторонніх шумів, за потреби забезпечуючи тишу.
Скляний дах над задніми сидіннями оснащено вбудованим дисплеєм SkyGate («Небесні ворота») з управлінням голосом і жестами. Дисплей використовує доповнену реальність для подання різних типів інформації. На ньому можна побачити зоряне небо, переглянути улюблені відеозаписи або вивести навігаційну карту.
Крім свого унікального дизайну, інтер'єр концепт-кара демонструє приклад розкоші нового покоління. Він виготовлений із застосуванням поновлюваних матеріалів з мінімальним впливом на навколишнє середовище. В оздобленні підлоги й керма використана традиційна японська технологія обробки дерева «якісугі» (обвуглений, або «томлений» кедр). При цьому в оздобленні дверних панелей використані волокна, отримані з переробленого металу. Такі рішення покликані підкреслити самобутність Lexus та інноваційний дух бренда.
Щоб досягти якісно нового рівня динаміки та керованості автомобіля, забезпечити водієві ідеальний контроль над ним і максимум позитивних емоцій, у LF-30 було використано чимало технологій, які можна назвати витворами інженерного мистецтва і які виходять за межі навіть найдосконалішої взаємодії «людина− автомобіль». Компонування з чотирма вбудованими в колеса електромоторами та максимально низьке розташування акумуляторної батареї забезпечують кращу керованість, меншу інерційність і першокласні ходові якості. Технології автономного керування і підтримки автомобілем роботи власного дрона-безпілотника дозволяють поглянути в майбутнє, за горизонт 2030 року, коли можливості транспортних засобів виявляться набагато ширшими за сьогоднішнє уявлення про них.
Система контролю поведінки автомобіля Lexus Advanced Posture Control використовує технологію такого регулювання тягової сили електромоторів з високим крутним моментом, яка дозволяє налаштовувати поведінку автомобіля відповідно до відчуттів і сприйняття людини. Можливість повністю незалежного управління передніми й задніми колесами дозволяє за потреби перетворювати автомобіль на передньопривідний, задньопривідний або повнопривідний − відповідно до умов руху. Компактні й легкі тягові мотори значно підвищили ступінь свободи компонування автомобіля, при цьому вони дозволяють водію насолоджуватися ідеальним рухом незалежно від якості дорожнього покриття, транспортних або погодних умов.

Lexus вважає технологію Advanced Posture Control однією з ключових складових концепції Lexus Electrified і планує поширити її на всю свою лінійку електромобілів.

Система електронного рульового керування steer-by-wire передбачає відсутність механічного зв'язку між кермом та колесами. Таке рішення дозволяє точніше маневрувати залежно від умов руху, при цьому водій отримує відчуття кращої керованості та більшого контролю на дорозі. Також steer-by-wire дає більше відчуття простору, адже у безпілотному режимі кермо можна скласти, звільняючи додаткове місце.

Електромобіль нового покоління LF-30 використовує технологію бездротової зарядки, що спрощує повсякденну підзарядку батареї. Для оптимального перерозподілу електроенергії між автомобілем і домашньою електричною мережею використовується штучний інтелект, розклад підзарядки можна узгоджувати з повсякденним розкладом користувача.
Бортова система штучного інтелекту розпізнає голоси людей, що знаходяться в салоні, і використовує персоналізовану інформацію, збережену в ключі водія, що дозволяє їй виступати виступати я партнер та помічник. Ця система здатна налаштовувати різні параметри інтер'єру, такі як температура повітря, робота аудіосистеми, налаштування маршрутів і пунктів призначення в навігації, а також запропонувати різні варіанти занять після прибуття в потрібне місце. Штучний інтелект розуміє вподобання водія і допомагає йому в реальному часі підлаштовувати роботу підвіски й силових агрегатів відповідно до цих уподобань і умов руху.
Також LF-30 підтримує технологію використання бортового дрона Lexus Airporter. Наприклад, дрон Lexus Airporter в автономному режимі здатний доставити багаж від дверей будинку в багажний відсік автомобіля.
LF-30 здатний також здійснювати низку функцій допомоги водієві, що базуються на новітній концепції технології автономного керування Lexus Teammate («Партнер по команді»). До цих функцій належать режими Chauffeur («шофер») і Guardian («страж»). Люди, що знаходяться в салоні, можуть спокійно та комфортно насолоджуватися поїздкою в режимі автономного керування з використанням системи контролю за поведінкою автомобіля. Ба більше, LF-30 здатний забезпечити навіть такий високий рівень зручності, як автоматичний заїзд на паркувальне місце або подача автомобіля від місця стоянки безпосередньо до дверей будинку.

основні технічні характеристики електромобіля lexus lf-30

Довжина (мм) 5,090
Ширина (мм) 1,995
Висота (мм) 1,600
Колісна база (мм) 3,200
Маса (кг) 2,400
Запас ходу [WLTP] (км) 500
Ємність батареї (кВт/год) 110
Швидкість заряджання (кВт) 150
Час розгону від 0 до100 км/год (секунд) 3.8
Максимальна швидкість (км/год) 200
Макс. продуктивність (кВт) / макс. крутний момент (Нм) 400/700